9

Unora le plac suprafeţele. Trist.

Posted by X and Y on 01:03 in


Ce prostie să ceri cuiva: “Vorbeşte în limba română că suntem în România”. Să-mi limiteze oare faptul că m-am născut aici posibilităţile de a mă exprima altfel atunci când simt că vocabularul ăsta nu mă ajută? Să-mi dea faptul că m-am născut aici anumite drepturi asupra limbii române oare? O limbă nu poate fi a unui popor, aşa cum nu poate fi nici un roman de excepţie par example. Limbile sunt ale lumii, şi suntem liberi să le aruncăm de la unii la alţii fără a fi nevoie să cerem voie cuiva, şi fără a ne fi ruşine că facem asta. Sau să fim arătaţi cu degetul pentru că facem asta. O operă artistică nu este a ţării. Este comoara nepreţuită a lumii întregi. Din punct de vedere moral, există oare ceva care să dea ţării în care s-a născut autorul ei drepturi depline asupra operei în cauză? Nu ar trebui. Ai tu, sau tu, sau tu dreptul să-mi ceri să mă exprim într-o limbă când eu simt că am nevoie de alta ca să-mi răsfrâng gândurile asupra lumii îndurătoare? Ne-am născut unde ne-am născut din întâmplare. Nu ar trebui să fim legaţi, sau mai rău, limitaţi de asta. Îmi place să cred că sunt liberă să aleg locul pe care să-l numesc acasă. România nu e limba română şi nici limba română nu e România. Iubesc ţara asta aşa bolnavă cum e. Iubesc şi limba română, iar pentru asta nu am nevoie de tine, de tine sau de tine să-mi dictezi cum să o fac. Eu o iubesc cu sufletul, ori tu, şi tu, şi tu o iubiţi doar cu gura. Chiar trebuie să conteze mai mult forma decât esenţa? Cât de superficiali sunteţi tu, şi tu, şi tu!
Să nu fim ipocriţi. OK? Măcar acum în weekend. Nu, nu-mi cer scuze nimănui dacă am jignit pe cineva cu post-ul ăsta. Doar de-asta e blog-ul meu. Ca să nu fiu nevoită să-mi cer scuze pentru ceea ce gândesc şi scriu.

P.S.: Dacă nu ai înţeles folosirea italic-ului în textul de mai sus, recomand să apeşi x-ul ăla mic din dreapta părţii de sus a paginii.
Imaginea de aici.

9 Comments


"P.S"-ul e genial, monumental si cuvantul ala tot cu "m" care il zicea profa de romana si nu-l mai stiu...:))
Critici acid. Imi place.


Sincer, folosirea unei limbi straine pe teritoriul Romaniei este foarte libera.
Ideea este sa discuti intr-o limba straina cu cineva care te si poate intelege...Poate sunt comunist, raman insa de acord in mare majoritate cu regretatul Pruteanu.
P.S.:Parerea ta este foarte independenta si sanatoasa, dar si pastrarea limbii unei natiuni este la fel de sanatoasa;)Si nu e vorba de forma fara fond, pentru ca limba romana are fond, cel putin la fel ca al englezei, francezei, germanei, etc.


@Pathetic: :Magistral" era cuvantul ala. :D Ma bucur ca-ti place. Chiar prea acid cateodata, dar nu ma pot abtine. :)

@Radu: Cred ca sunt printre putinele persoane care sustin conservarea limbii romane in forma actuala, si nu forma cocalaro-messiana. (nu, nu are nicio legatura cu Mesia, ci cu Messenger :D) Sper ca nu m-ai inteles gresit. Nu vreau sa fie inlocuite cuvinte, si nici sa intre in limba altele straine. Aici eu ma refeream la situatii de zi cu zi. Vorbeam de persoanele care folosesc cuvinte din limba engleza spre exemplu, precum "OK" in loc de "bine", "weekend" in loc de "sfarsit de saptamana", care bineinteles stiu, vorbesc si inteleg limba engleza, dar atunci cand tu faci un comentariu in engleza, de genul "come on", sau "funny" sa spunem, iti reproseaza faptul asta. Mi se par complet ipocriti oamenii astia. De ei vorbeam. Mi s-a intamplat de doua ori. Iar una dintre persoanele acestea facea parte dintr-o trupa de teatru in limba engleza.


Daca tipul ala, nu stiu de ce am impresie ca e vorba de-un tip, a spus ca ar trebui sa vorbesti exclusiv romana in Romania, nu-l pot cataloga decat ca pe un ipocrit, si inca unul mare.
Cat despre aciditatea stilului, as putea spune ca-mi place, venind dintr-un soi de stil eucalofil.Simplu si la obiect, un fel de "mai animalule":)))


@Radu: De fapt, e vorba de doua tipe, fara legatura una cu alta. :P Cat despre stil, ma bucur ca va place. Adevarul e ca ma abtin cu greu sa nu spun "mai animalule" :)), dar cum sunt intr-o clasa de filologie, m-au invatat s-o spun mai subtil.


Poate pentru ca am sa lucrez cu oamenii o viata intreaga si pentru ca am sa mai invat despre cum sunt ei, de ce sunt, si mai ales cum numai pot fi inca vreo 4 ani, ma rezum la "mai animalule":)))....draga;;)


Aha, din cate am priceput esti student la medicina, deci da, o sa intelegi probabil mai multe despre oameni decat mine, care vreau sa devin avocat. :P


Probabil ne-ar mai trebui un veterinar si am avea trio`ul perfect:))

Copyright © 2009 Blogul cu titlu in constructie All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Blogger Templates | Blog Themes