3

It's about time

Posted by TheProsecutor on 22:33
Plaiurile noastre mioritice au trecut prin multe, dar un lucru a ramas neschimbat-mentalitatea.
Cea mai dificila revolutie, dar si cea mai profunda este cea la nivel individual, in care in forul interior al fiecaruia, se schimba ceva; apare ceva nou, ceva, sper, mai bun. Cand o schimbare ampla este necesara, dreptii popoarelor, oameni superiori, se ridica pentru a trezi natiunea din adancimile somnului ei, cum zicea Eminescu. Dar vorbim aici de o revolutie morala ampla, ce nu poate fi infaptuita, fara schimbarea personala.
V-ati intrebat vreodata, cum spunea un cantec "De cate ori omul vede un rau, Si pleaca-ntorcand capul sau"? De multe ori vedem nedreptatea si necinstea, ne revoltam, comentam, ne displace, dar, actionam? Din cand in cand este necesar si putin simt civic.
Mergeam linistit, ca in fiecare zi, cu autobuzul la scoala. Si cand am oprit intr-o statie, am avut parte de o surpriza. Soferul lasa sa intre destui oameni (autobuzul era foarte plin) si cand mai erau de urcat vreo cinci oameni de etnie tiganeasca, le inchide usa si le zice "sa imputiti alte mijloace de transport." Cei abuzati se revolta si soferul le raspunde "daca mai urlati va rup gatul".
Spunea Becker in "Teoria Etichetarii" ca atunci cand unui individ i se atribuie o anumita caracteristica, aceasta devine principala lui calitatea, fiind suverana tuturor celorlalte. Asa ca, oamenii care voiau sa plateasca pentru a ajunge unde doreau nu mai erau cetateni cu drepturi, care apelau la acelasi serviciu ca si noi ceilalti, ci deveneu "tigani care imput autobuzul"
Doua lucruri m-au enervat enorm. In primul rand, complicitatea tacita a celor din autobuz, care parca aprobau comportamentul soferului.
Doi, mai mult ca prima, lipsa mea de reactie. Am fost foarte revoltat, dar nu am actionat. Totusi, cred ca un rau poate fi indreptat, daca se doreste cu adevarat. Maine depun plangere impotriva soferului. Sper ca Romania inca mai are putin bun simt si va actiona pentru infaptuirea justitiei. Oricum, it's about time someone did something, something more than just saying "tht's unfair".

3 Comments


Scri foarte frumos :) imi place.
Ce om ... sa se puna si el in situatia lor sa vada cum s-ar simti.
Cu greu imi vine a crede ca cineva a putut asa ceva.....


felicitari:)
melodia e una dintre preferatele mele! Multumesc:)


Good. Debatable. Next.

Nu pot sa va urmaresc zilnic decat daca scrieti zilnic:).

B.

Copyright © 2009 Blogul cu titlu in constructie All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Blogger Templates | Blog Themes